پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

آیا زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد؟

  • کد خبر: ۱۵۲۶۲۲
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
آیا زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد؟
با و جود آنکه به پایان سال نزدیک می‌شویم، اما هنوز زمان پرداخت دوره دوم سود سال ۱۴۰۰ سهام عدالت مشخص نیست. در همین حال وضعیت معاملات این سبد سهام هم مبهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، واگذاری سهام عدالت جاماندگان، فروش آن و قیمت واقعی سهام به داستان دور و درازی تبدیل شده است و هر روز شاهد یک معضل جدید در این سهام هستیم.

نکته جالب توجه، اما این است که پیمان حدادی دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امر سهام عدالت پاسخگوی پیگیر در این باره نبود و خبر دیگری هم از سوی سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتشر نشده است.

تقریبا یک سالی می‌شود که به طور جدی بحث واگذاری سهام عدالت به جاماندگان مطرح شده و مسئولان هر روز این واگذاری را به فردا موکول می‌کنند و مشخص نیست بالاخره چه زمانی سهام عدالت واگذار خواهد شد.

هفته گذشته بود که حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی اعلام کرد: «برای سهام عدالت جاماندگان جز اینکه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ این موضوع را تصویب کند، راه دیگری وجود ندارد.»

این صحبت رئیس سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد که زمان واگذاری سهام عدالت مشخص نیست و احتمالا به امسال نرسد؛ این در حالی است که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صف واگذاری سهام عدالت قرار دارند.

مرحله دوم سود سهام عدالت پرداخت می‌شود؟

امسال برای اولین بار پرداخت سود سهام عدالت مشمولان دو مرحله‌ای شد؛ اولین مرحله سود سهام عدالت بیش از یک ماه پیش و با تاخیر چند هفته‌ای پرداخت شد. اما این سود به برخی از مشمولان پرداخت نشد که علت آن عدم ارائه اطلاعات صحیح بود.

در اولین مرحله سهامداران ۴۵۲ هزار تومانی ۵۱۰ هزار تومان، سهامداران ۴۹۲ هزارتومانی ۵۵۵ هزارتومان سود و در نهایت سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی ۶۰۰ هزار تومان و در نهایت سهامداران یک میلیونی نیز یک میلیون و ۱۲۸ هزارتومان سود علی‌الحساب دریافت کردند. یعنی قرار است بخش دوم سود سهامداران عدالت پرداخت شود.

به نظر می‌رساند سود باقی مانده همانند دور اول باشد؛ اما زمان پرداخت احتمالا به سال آینده می‌رسد.

به نوزدان سهام عدالت تعلق می‌گیرد؟

بخش انبوهی از افراد جامانده از ثبت نام سهام عدالت را کودکان تشکیل می‌‎دهند و دلیل این امر این است که در هنگام اجرایی شدن دور اول ثبت نام سهام عدالت این کودکان هنوز متولد نشده بودند لذا سهام عدالت نیز به آن‌ها تعلق نگرفته است.

هنوز برگزاری دور دوم ثبت‌نام سهام عدالت به طور قطعی تصویب نشده و توسط مجلس در حال بررسی است و پیش‌بینی می‌شود که همانند نام نویسی دور اول کودکان نیز شامل حال این سهام شده و خانواده‌ها برای ثبت نام کودکان خود نیز بتوانند اقدام کنند.

نامه‎ نگاری برای پرداخت سود

سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس در نامه‌ای به ناشران خواستار پرداخت هرچه سری‌تر سود شدند و به نظر می‌رسد به واسطه این نامه اوایل سال آینده شاهد پرداخت سود باقی مانده سهام عدالت باشیم.

زمان فروش سهام عدالت

همچنان سهامداران به دنبال فروش سهام عدالت هستند و زمان مشخصی نیز فروش این سهام اعلام نشده است. با وجود تمامی این مشکلات دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در سهام عدالت پاسخی در خصوص این ابهامات نداد. اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی است احتمالا سال آینده اجازه فروش بخشی از سهام عدالت به سهامداران داده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->